Wizualizacje realistyczne dla deweloperów – dlaczego warto brać je pod uwagę?
Każdy projekt składa się z kilku etapów. Nie da się ukryć, że fotorealizm jest silnym narzędziem współczesnego marketingu, popychającym do przodu sprzedaż nawet wtedy, gdy produkt końcowy nie jest jeszcze namacalną i skończoną jednostką. Tak jest w przypadku inwestycji budowlanych. Odwzorowanie realnego kształtu i wyglądu budynków jest bardzo ważne, by móc sobie zobrazować, jak w realnej przestrzeni będą one wyglądać. Na czym polegają wizualizacje realistyczne tworzone dla deweloperów? W jaki sposób mogą pomóc przy zakupie inwestycji?
Wizualizacja – uzupełnienie projektu
Projekt architektoniczny budynków zawiera koncepcję, czyli wstępny szkic przedsięwzięcia. Następne kroki obejmują projekt właściwy rozszerzony o potrzebną dokumentację i w końcu projekt budowlany, zawierający bardziej konkretne dane dotyczące kwestii technicznych oraz materiałów, jakie mają być użyte. Pełną, szczegółową wizję przedstawia projekt budowlano-wykonawczy. Wizualizacja projektu, czyli projekt 3D jest bardzo ważnym dopełnieniem, jak nie najważniejszym. Pozwala wyobrazić sobie wygląd, estetykę budynków i umiejscowienie w przestrzeni rzeczywistej.
Stanowi ważny punkt zaczepienia, gdy inwestorzy nie są do końca w stanie wyobrazić sobie danego budynku i nie mają aż tak rozwiniętej wyobraźni przestrzennej, jak wykonawcy. Dzięki wizualizacji tak naprawdę zobaczymy, jak będą komponować się ze sobą poszczególne elementy. Zobaczenie nieistniejącego jeszcze projektu w sposób realistyczny pozwala na uzyskanie pełnej świadomość jego wyglądu i jasną wizję przedmiotu zamówienia. W przypadku usług deweloperskich wizualizacja 3D stanowi najlepszą metodę prezentacji, ponieważ oddziałuje na zmysły inwestorów.
Wizualizacja realistyczna
Zamiast fotografowania produktu czy obiektu możliwa jest teraz fotorealistyczna wizualizacja, której prawie nie da się odróżnić od standardowej fotografii. W celu osiągnięcia fotorealizmu swojego projektu konieczna jest realizacja na etapie projektowania wielu bardzo złożonych elementów. Wychodzi się od dobrze zrealizowanej koncepcji. Aby projekt wyglądał realistycznie, konieczne jest stworzenie nie tylko samej bryły budynku, ale i otoczenia, które tworzy spójną całość wraz z prezentowanym budynkiem.
Bardzo ważne jest skupienie się tutaj na detalach, które odwzorowują rzeczywistość. Warto uwzględnić szczegóły typu odbicia w szybach, cechy elewacji danego budynku, natężenie światła czy cienie rzucane na budynek. Im większa ilość tworzonych szczegółów, tym zwiększa się stopień trudności stworzenia takiego projektu.
Im bardziej dopracowana wizualizacja, tym bardziej zachęcający i przekonujący staje się projekt.
Realistyczne wizualizacje są zachętą do kupienia prezentowanego obiektu jeszcze na etapie jego projektowania, dlatego tak ważne jest, by zainwestować w wysoką jakość przedstawianej oferty już na samym początku.
Komu zlecić wizualizację realistyczną?
Biuro projektowe zajmuje się głównie tworzeniem koncepcji. W przypadku współpracy z grafikiem możliwe jest stworzenie wizualizacji realistycznej od razu na bazie przygotowanej już idei. Modelowanie cyfrowanie pozwala na odwzorowanie obrazu z każdej perspektywy, z każdej strony, z precyzyjnym uwidocznieniem każdego szczegółu. To właśnie stanowi przewagę nad zwykłymi zdjęciami produktów.
Wizualizacja komputerowa to nieograniczone możliwości pracy nad różnymi cechami przedmiotów:
- kolorystyką,
- kształtami,
- fakturą,
- wielkością,
- przekrojem.
Są to elementy, których zmiana w realistycznych sesjach zdjęciowych wymaga poniesienia pewnych kosztów albo jest po prostu niemożliwa. Modelowanie pozwala na zmiany cech produktu w kilka sekund. Na każdym z etapów tworzenia produktu można wprowadzić dowolne zmiany. Ogromną zaletą wizualizacji i tworzenia modeli 3D jest łatwość w ich opracowywaniu, zmienianiu i dostosowywaniu do potrzeb.
Fotorealistyczne wizualizacje w marketingu
Wizualizacja stanowi nowoczesny i przekonujący sposób obrazowania rzeczywistości. Nie da się ukryć, że to, co pobudza ludzkie zmysły, oddziałuje na odbiorców z większym natężeniem. Z uwagi na charakter fotorealistycznych wizualizacji, ich przygotowanie nie wymaga posiadania gotowego produktu i ustawienia go w realistycznych sytuacjach na potrzeby fotografii. Z wizualizacją możliwe jest sprzedawanie mieszkań czy domów, których osiedla wyglądają w chwili sprzedaży jak rozkopany plac budowy.