Zapachy do sklepów i ich rola

Każdy z nas często wybiera się na zakupy – jest to nieodłączna część naszego życia. Właściciele sklepów oraz producenci dbają o to, by zakupy były przyjemną czynnością – dzięki temu możemy zawsze liczyć na porządek w sklepie, a coraz częściej – na piękny zapach. Znaczna większość właścicieli sklepów za wszelką cenę star się umilić zakupy klientom. Dlatego też coraz częściej możemy zachwycać się zapachem, jaki unosi się w sklepach. Zadaniem takiego zapachu jest oczywiście przyciągnięcie uwagi klientów. Przyjemny zapach unoszący się w sklepie najczęściej sprawia, że klient spędza w nim o wiele więcej czasu, co praktycznie zawsze skutkuje zakupem. Zapach więc jest często decydującym czynnikiem. Oddziałuje on bowiem na nas barze bezpośrednio. Każdy z nas bowiem na pewno lubi spędzać czas w miejscu, które pachnie pięknie, acz delikatnie. Zapachy do sklepów dobierane są w taki sposób, by zachęcić klienta do dalszych zakupów w danym sklepie. Wybór odpowiedniego zapachu do sklepu może gwarantować nam wzrost sprzedaży.

Jakie zapachy wybrać?

aromamarketing

Najlepsze rodzaje zapachów, jakie zakupywane są do różnych sklepów, powinny być przede wszystkim delikatne. Ciężko jest bowiem przebywać w pomieszczeniu, w którym panuje ciężki do zniesienia zapach. Dlatego też właściciele lub menadżerowie danego sklepu dbają o odpowiedni dobór zapachu do lokalu. Wiele firm oferuje zapachy do sklepów, dlatego też można je zakupić bezpośrednio w galerii lub przez Internet. Ważne jest, by zapach nie ‘’dusił’’ od razu przy wejściu do sklepu. Ponadto, należy zadbać o miejsce, w którym będzie znajdował się odświeżacz czy kadzidełka. Istnieją również zapachy dostępne w innych formach – naszym zadaniem jest dobranie tej formy odpowiednio według naszego gustu, wielkości sklepu oraz rodzaju oferowanego towaru.

„Wiele osób decyduje się na zakup odświeżacza, którym kilka razy dziennie należy spryskać sklep. Wybierane przez nas zapachy powinny charakteryzować się oryginalnością i delikatnością. Zapach bowiem ma wpływać pozytywnie na klientów, jednak zawsze należy pamiętać również o tym, by zapach ten nie był zbyt intensywny.” – Marta Kowalska, www.ims.fm

Miejsca, w których możemy natknąć się na ten proceder

W każdej galerii znajduje się mnóstwo sklepów i lokali, w których możemy poczuć piękny i delikatny zapach. Zapach jest dla wszystkich bodźcem, który najczęściej wpływa pozytywnie na klientów. Dzięki zapachom, znaczna większość z nas przebywa w sklepie dłużej. Rozpylanie zapachu w różnej formie czasami działa wręcz kojąco na zmysły – dlatego większość klientów miło spędza czas w danym sklepie. Lekki i przyjemny zapach, który w pewien sposób zatrzymuje klienta w naszym sklepie, najczęściej ma wpływ na sprzedaż. Im więcej przebywamy w sklepie, tym większa szansa na to, że dokonamy zakupu.