Błędy sprzedażowe, które popełniają marki zajmujące się produkcją mebli

Odpowiednia strategia marketingowa pomoże zwiększyć rozpoznawalność marki, rozbudować bazę klientów i poprawić wyniki sprzedaży. Zanim jednak będziemy mogli osiągnąć te efekty, musimy zainwestować w kilka różnych metod komunikacji z odbiorcami. Dowiedz się, które rozwiązania warto wprowadzić, aby skutecznie zachęcić ich do zakupu oraz jakich błędów sprzedażowych lepiej się wystrzegać.

Podstawowym źródłem informacji dla konsumentów są katalogi przygotowane przez producentów, materiały specjalistyczne oraz wizualizacje mebli. Przedstawianie oferty oraz budowanie świadomości marki nie mogłoby się również obejść bez salonów stacjonarnych, które służą do efektywnej prezentacji wyposażenia. Klienci mogą wtedy poznać je znacznie lepiej, dotknąć próbki materiału, sprawdzić jakość lub wytrzymałość konkretnych rozwiązań oraz obejrzeć kolekcję, która najbardziej ich interesuje.

Rezygnowanie z nowoczesnych sposobów reklamy

Nie oznacza to jednak, że możemy zaniedbać bardziej nowoczesne sposoby reklamy. Wręcz przeciwnie. Profesjonalna strona internetowa, aktywność na platformach społecznościowych oraz reklama cyfrowa mają coraz większe znaczenie również w branży meblarskiej. Bezpośrednio wpływają one na wizerunek i rozpoznawalność marki, komunikację z klientami oraz sam proces sprzedaży. Na zakupy za pośrednictwem m.in. urządzeń mobilnych decydują się nie tylko stali klienci, którzy dobrze znają konkretny asortyment, ale również zupełnie nowi i mieszkający naprawdę daleko odbiorcy.

Oczywiście sposób wykorzystania technologii będzie zależeć od kilku różnych czynników, takich jak ustalone cele biznesowe lub grupa docelowa, do której kierujemy swoje komunikaty. Kampania marketingowa, która wykorzystuje kilka różnych kanałów, musi jednak mieć jeden, spójny, uniwersalny przekaz. Nie powinniśmy też rezygnować z rozwiązań technologicznych, które pozwalają śledzić ruch na witrynie, gromadzić podstawowe informacje o odbiorcach i spersonalizować ich doświadczenia online.  Błąd sprzedażowy popełnimy również wtedy, kiedy nie będziemy wyświetlać wystarczającej ilości produktów na stronie. Każdemu z nich muszą przy tym towarzyszyć profesjonalne opisy SEO oraz atrakcyjne materiały graficzne, które będą skutecznie oddziaływać na klientów, a jednocześnie ułatwią pozycjonowanie.

marketing

Nieodpowiednia ekspozycja produktów

Wykorzystanie najbardziej popularnych mediów jest bardzo ważne. Nie może to jednak odbywać się kosztem tradycyjnej, bezpośredniej komunikacji z odbiorcami. Kolejnym krokiem w kierunku lepszego zaspokojenia ich potrzeb będzie inwestycja w punkt z ekspozycją mebli. Powinien on zostać zaprojektowany w taki sposób, aby umożliwić lepsze poznanie asortymentu, angażować wszystkie zmysły i pobudzać wyobraźnię konsumentów. Pamiętaj, że showroom stanie się Twoją wizytówką. Podstawowym błędem producentów jest nie tylko brak dostępu do tego typu miejsca, ale też niewłaściwe rozlokowanie produktów lub mało atrakcyjny design. Dlaczego to takie ważne?

W salonach wystawowych możemy sprawdzić grubość i teksturę materiału, testować meble i skorzystać z profesjonalnej obsługi doradców. Niewątpliwe są też korzyści dla producentów. Profesjonalnie zaprojektowana ekspozycja przyciąga nie tylko klientów indywidualnych, ale również właścicieli galerii, projektantów i architektów wnętrz. W ten sposób możliwe jest prowadzenie rozmów handlowych, nawiązywanie pierwszych kontaktów i zapoznanie się z oczekiwaniami odbiorców.

Niedostępne dla klientów wizualizacje mebli

Kiedy wiele firm przenosi działania marketingowe i sprzedażowe do internetu, trzeba zrobić wszystko, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Najważniejsze, aby klienci wiedzieli, na co się decydują, przywiązali się do marki i mieli wiele pomysłów, jak wykorzystać jej asortyment. Jeśli bezpośredni kontakt nie jest możliwy, znacznie trudniej jednak pokazać strukturę mebli, udowodnić ich jakość i podkreślić szczegóły wykonania w taki sposób, aby wywołać prawdziwe emocje. Niezależnie od tego, czy dopiero stawiamy pierwsze kroki w wizualnej komunikacji online, czy też zamierzamy podnieść wyniki sprzedaży oraz jeszcze bardziej skutecznie prowadzić marketing B2C, nie będziemy w stanie wzbudzić prawdziwego zainteresowania bez hiperrealistycznych wizualizacji mebli.

Naśladowanie rzeczywistych wymiarów i koncentracja na najdrobniejszych detalach, takich jak unikalne wykończenie, struktura materiału lub ręcznie malowany wzór, to efekty nieosiągalne w tradycyjnej fotografii. Obiekty możemy przedstawiać na jednolitym tle lub zbudować dla nich cyfrowe wnętrze. Ta ostatnia strategia często wykorzystywana jest przez marki, które chcą dotrzeć nie tylko do klientów indywidualnych, ale też projektantów wnętrz.

Pamiętajmy, że obraz silnie oddziałuje na wyobraźnię. Wprowadzając odpowiednie oświetlenie i wyjątkową perspektywę, możemy pokazać odbiorcy, jak mebel będzie wyglądać w konkretnej aranżacji. Zamiast wybierać między wyświetlaniem obrazu całego pomieszczenia a kilku pojedynczych ujęć, czasami najlepiej jednak wykorzystać obie techniki. W ten sposób będziemy w stanie podkreślić osobowość marki, promować kilka różnych produktów i zwiększyć potencjalny zwrot za reklamę.