Współczesne możliwości wizualizacji architektonicznych
Wizualizacje architektoniczne, czyli komputerowe rendery projektów pozwalające przedstawić budynek w formie wizualnej są stosowane przez projektantów, deweloperów i branżę budowlaną już od dawna. To jedna z najskuteczniejszych metod przedstawienia projektu w korzystnym świetle i sprzedania go jeszcze przed podjęciem faktycznych prac budowlanych. Wizualizacje wnętrz służą zarówno architektom, jak i potencjalnym klientom, którzy chcą zobaczyć jak finalnie wyglądać będzie ich nowe mieszkanie, cały budynek czy osiedle, na którym planują zamieszkać. Jakie możliwości dają współczesne wizualizacje architektoniczne i w jaki sposób usprawniają działania na rynku nieruchomości?
Dlaczego wizualizacje architektoniczne są dziś tak istotne?
Jedną z największych zalet nowoczesnych i zaawansowanych technicznie wizualizacji architektonicznych jest gwarantowana przez nie szansa pokazania dosłownie każdego projektowanego wnętrza jeszcze przed faktycznym zakończeniem prac czy nawet przed stworzeniem finalnego projektu. To właśnie na podstawie realistycznych wizualizacji projektanci wnętrz są w stanie zaprezentować swoim klientom przygotowane pomysły i zmienić je zależnie od gustów i upodobań każdego indywidualnego klienta. Wizualizacje to też doskonała szansa, by wyobrazić sobie pomieszczenie jako coś więcej, niż 4 puste ściany – z zastosowaniem odpowiednich efektów, dodaniem elementów wyposażenia czy stworzeniem wrażenia dynamiki wizualizacja może stworzyć wokół jednego pomieszczenia określoną aurę i nakreślić pasujący do niego styl życia, wzbudzając w klientach emocje i sprawiając, że potencjał sprzedażowy danego miejsca wzrasta znacząco.
Współczesne możliwości wizualizacji architektonicznych
Grafika komputerowa rozwinęła się w ostatnich latach znacząco, dając projektantom jeszcze większe pole do popisu w trakcie przygotowywania najbardziej realistycznych wizualizacji architektonicznych. Wizualizacje mogą być dziś wręcz fotorealistyczne, wzbudzając w odbiorcy poczucie patrzenia na autentyczne zdjęcie istniejącego już miejsca, a nie jedynie wytwór wyobraźni twórcy i godziny pracy nad grafiką komputerową. Dzięki przygotowaniu różnych wizualizacji jednego wnętrza można w dość wyraźny sposób zaprezentować potencjał danego pomieszczenia i ocenić jego funkcjonalność po wprowadzeniu planowanych zmian przed faktycznym ich wprowadzeniem. Wizualizacje są więc w pewnym sensie spojrzeniem w przyszłość pomieszczenia znacznie wyraźniejszym i bardziej namacalnym, niż ludzka wyobraźnia i „wizja” projektanta, która w rzeczywistości może nie pokrywać się z wymaganiami klienta.
Wizualizacje 3D – realizm pomieszczeń w reklamie i prezentacjach
Dobrej jakości, fotorealistyczne wizualizacje architektoniczne to coraz częściej stosowana forma reklamy wykorzystywana zarówno w formie dwuwymiarowych obrazów stosowanych do druku i w materiałach promocyjnych inwestycji, jak i w formie trójwymiarowych grafik pozwalających poczuć się klientowi tak, jak gdyby już znajdował się we wnętrzu gotowego, urządzonego pomieszczenia. Doskonałym przykładem tego typu rozwiązania są coraz popularniejsze „wirtualne spacery” dostępne na stronach internetowych konkretnych inwestycji czy w ofertach sprzedaży mieszkań, w których przypadku klient może już na poziomie przeglądania ofert zadecydować, czy jest danym miejscem zainteresowany. Wizualizacje powinny oddawać oczywiście rzeczywiste wymiary wnętrz i umieszczonych w nich elementów wyposażenia, tak by zachować jak największy realizm prezentacji.
Jedyną wadą, jaką dla projektantów, deweloperów czy sprzedawców mieszkań zdają się mieć wizualizacje 3D jest standard, jaki wprowadzają na rynek nieruchomości i handlu. Dobrze przygotowane wizualizacje produktów gwarantują firmie wysoką konkurencyjność i dziś coraz trudniej przebić się z przekazem nie posiadając profesjonalnie przygotowanych, fotorealistycznych wizualizacji architektonicznych. Ich przygotowaniem powinni zająć się więc specjaliści z ogromnym doświadczeniem, bo choć programy do tworzenia projektów graficznych tego typu są dostępne dla każdego, realne oddanie wszystkich najdrobniejszych nawet szczegółów i możliwości danego projektu wymaga niezwykłej wprawy i cierpliwości.
Współczesne możliwości wizualizacji architektonicznych są niezwykle rozbudowane, dając projektantom szansę stworzenia skutecznej reklamy projektu w oparciu o emocje, wrażenia i wysoką estetykę przedstawienia wnętrza będącego jeszcze na etapie projektu. Ich interaktywność i możliwości modyfikacji sprawiają, że każdy projekt może zostać zmieniony i dostosowany do indywidualnych wymagań każdego klienta, dając projektantom wnętrz pogląd na wymagania swoich klientów, a deweloperom szansę na wprowadzenie zmian zwiększających zainteresowanie przygotowywaną inwestycją.